понедељак, 15. март 2010.

Porođajni bolovi

Imam tu privilegiju i čast da Vas dočekujem kada dolazite u porodilište, da sam sa Vama, da Vam pomognem i da se sa Vama radujem!

Iz tog razloga sam i odlučila da Vas povedem kroz ovu šetnju i upoznam sa onim sa čim ćete se sresti, da Vam otklonim strahove, pojasnim neke procedure, i približim porođaj na koji treba da odete sa osmehom i radošću.

Sve što ovde pročitate je proisteklo iz mog iskustva, nije pisano po knjigama, nije potvrđeno istraživanjima i studijama (bar ih ja nisam radila) i ne mogu Vam to potkrepiti nikakvim materijalnim dokazima.

Moja želja je bila da Vam pomognem svojim iskustvom pre nego što dođete u porodilište i da Vas pripremim za najlepši i najradosniji dan u Vašem životu DAN KADA POSTAJETE MAMA!

Čast mi je i zadovoljstvo da budem deo tog događaja.


Počeću od onog što najviše plaši svaku ženu a to su POROĐAJNI BOLOVI
Porođajni bolovi su nam najveći saveznici u
porođaju!

• Bez njih nema porođaja
• Zato i jeste jako važno njih pratiti
• U normalnom, spontanom porođaju oni se postupno javljaju
• Prateći žene u toku porođaja, a kako bih i sebi i njima olakšala intenzivno sam
koristila dva pristupa, a to su dobra komunikacija sa ženama i stepenovanje
porođajnog bola na skali od 1 – 10

Prirodan, spontan porođaj ima svoj tok
• U početku, bolovi su vrlo slabi, javljaju se povremeno, kratko traju i nije svaki
iste jačine i dužine
• Ovi bolovi označavaju početak

• Na skali od 1 – 10 oni su jedinica

• Uvek ocenite svoj bol na skali od 1 – 10, puno će vam pomoći, orjentaciono ćete
znati dokle je porođaj stigao i koliko će još trajati!

POROĐAJNI BOL OCENJEN JEDINICOM
• Ovo su vrlo slabi bolovi pored kojih najnormalnije funkcionišete. Smejete se,
kuvate, kupate se, šetate...
• Mogu označavati početak porođaja ali i ne moraju
• Mogu potrajati satima, nekad čak i danima

POROĐAJNI BOLOVI OCENJENI DVOJKOM I TROJKOM
2 i 3 su takođe slabi bolovi, takođe najnormalnije funkcionišete, jedino što ste svesniji da su se javili tj. da traju, i oni mogu potrajati par sati

POROĐAJNI BOLOVI OCENJENI ČETVORKOM
• Ovde su uhvatili ,,svoj” ritam
• Javljaju se na oko 15 -20 min.
• Traju oko pola minute
• Nisu jaki, ali nisu ni slabi
• Kad se jave možda ćete zaustaviti svoje aktivnosti koje tog momenta obavljate i
nekako se ,,skoncentrisati” na njih. Ali nećete imati potrebu da se namrštite,
zgrčite, preznojite ili jauknete
• Ako su se javili bolovi koje možete oceniti četvorkom, porođaj je sigurno u toku
• Oni mogu trajati (u zavisnosti da li ste prvorotka ili višerotka, da li vodenjak
postoji ili curi plodova voda) par sati (nemojte zaboraviti da pišem o normalnom
spontanom porođaju)
• U svakom slučaju ne predstavljaju traumu

POROĐAJNI BOLOVI OCENJENI PETICOM
• Bolovi koje ocenjujete peticom su iste jačine kao
i oni ocenjeni četvorkom

• Ali se skraćuje razmak na koji se javljaju, pa ,,dolaze” na desetak minuta
• Traju do 45 sekundi
- Ostalo je sve isto
- Oni ne traju dugo
- Brzo iza njih nastupaju bolovi koji se mogu oceniti šesticom

POROĐAJNI BOLOVI OCENJENI ŠESTICOM
- Karakteriše ih javljanje i trajanje kao kod bolova ocenjenih peticom
- Ali se njihova jačina povećava
- Kad se jave verovatno ćete zauzeti određen položaj u kojem vam je lakše
- Ako vas neko nešto pita u toku bola nećete biti baš raspoloženi da date odgovor
- Promenićete izraz lica, okolina će videti da vas boli
- Ovaj bol se može opisati kao ,,boli me, sačekaj samo malo da prođe”, bar se meni
tako obraćaju žene kada ih nešto pitam u tom periodu, po tome i znam koliki im je
intenzitet bola
- Po završetku ovog bola momentalno ste ponovo raspoloženi i nasmejani i obično mi
žene uz osmeh kažu: ,,Pa nije strašno”
- I oni ne traju dugo, ubrzo ih smenjuje ,,sedmica”

POROĐAJNI BOLOVI OCENJENI SEDMICOM
- Kad nastupi ,,vladavina sedmice” bolovi se javljaju u intervalu od 8 – 10 minuta - - Traju 30 - 45 sekundi
- Kad se jave, žene zauzimaju položaje u kojima im je lakše, obično se
naslone podlakticama na sto i spuste glavu između ruku, neke intenzivno
šetaju u tom periodu masirajući same sebi krsta dok traje bol
- Na licu im se vidi da ih boli, obično stisnu usne i naboraju čelo
- Nakon završetka bola treba im minut – dva da se odmore
- Kad ih pitam koliko ih boli većina mi kaže: ,,Boli “
- Kad ih pitam da li je bol izdrživ, sve mi kažu: ,, Ma jeste, ali boli”
- I iz ,, sedmice” se relativno brzo ulazi u ,,osmicu”

POROĐAJNI BOLOVI OCENJENI OSMICOM
- Javljaju se na 5 – 8 minuta
- Traju oko 45 – 60 sekundi
- Jakog su intenziteta
- U ovom periodu većina žena počinje da diše u toku perioda bola a ako to same
ne učine podstaknem ih na to
- U ovom periodu sam UVEK pored žene
- U ovom periodu je ženi NEOPHODNO prisustvo babice
- U ovom periodu je ohrabrujem, držim za ruku, i pružam maksimalnu podršku
- Od ovog perioda, mogu reći, počinju oni bolovi koje žene opisuju kada pričaju
o porođaju
- U ovom periodu se ,,otme” po koji uzdah, po koji jauk
- Ali u ovom periodu žene su već pred kraj puta
samog porođaja!!!

- To im tada kažem, i to im tada JAKO PUNO ZNAČI!

- I obično tada kažu: ,, Ako je tako, pa nije onda tako strašno” i nasmeju se

POROĐAJNI BOLOVI OCENJENI DEVETKOM
- Bolovi se javljaju na 3 – 5 minuta
- Traju jedan minut
- Nisu jači od bolova iz ,,osmice” ali su češći, pa žene ne stignu da se
odmore između dva bola
- Neophodna im je podrška i prisustvo babice
- Uvek se skoncentrišu na ono što im pričam i uvek slušaju sva uputstva koja
im govorim

POROĐAJNI BOLOVI OCENJENI DESETKOM
- Bolovi se javljaju na 3 minuta
- Traju 1 minut
- Veoma su jakog intenziteta
- Ali srećom TRAJU JAKO KRATKO!
- Kada mi žena kaže: ,, Sestro, ja ovo stvarno više ne mogu da istrpim” oni
prestaju (kao da znaju koliko žena može da istrpi)!
- Odmah nakon njih nastupaju naponi
- U TOKU NAPONA NEMA BOLA!!!!
- U toku napona se javlja nezadrživ osećaj potrebe za napinjanjem, bola nema!

• Kad sve saberete, onaj bol od koga se žene plaše, a vezan je za porođaj, javlja se
pred kraj porođaja

• Pod porođajem se podrazumeva sve što se dešava od pojave prvog bola ili prskanja
vodenjaka pa do rađanja posteljice

• Uz babicu, sve ovo treba da bude pozitivno iskustvo, jer to je vaš dan, dan kada
postajete mama

• I još jedna JAKO važna informacija, bio bol
slab ili onaj najjači on ima svoj tok. Šta to znači? Znači da nije uvek iste jačine u toku svog trajanja!!!

• Počinje polako – pojačava se – ima svoj ,,vrh” tad je najjači – zatim počinje da
se smanjuje – da bi na kraju prestao

• Znači i kada je bol najjači, on to nije sve vreme već jedan deo vremena njegovog
trajanja!

Nadam se da će ovo pomoći mnogim ženama da se oslobode straha koji imaju vezano za porođajne bolove.


Vaša babica

79 коментара:

  1. Ja postajem mama po prvi put i ovo je do sad prvi savjet i objasnjenje koje me je potpuno rasteretilo i opustilo sto se tice porodjaja.Hvala vam sto postojite,blago mamama koje dodju u vase ruke :-).

    ОдговориИзбриши
  2. Jako me je obradovao Vaš komentar, a najviše to što ste se bar malo opustili. Ako imate neko pitanje ili dilemu što se tiče porođaja, napišite i ja ću vrlo rado pokušati da Vam je približim. Učinite SVE da Vam porođaj bude NAJLEPŠI DAN U ŽIVOTU, rado ću biti deo te priče :)

    ОдговориИзбриши
  3. Mnogo Vam hvala na podrsci,mnogo mi znaci.Naravno da imam milion pitanja,znate vec,prvi put pa mnoge stvari mi nisu jasne i u nedoumici sam.Trudicu se da postavljam pitanja koja nece biti samo meni korisna,nego vjerovatno svakoj buducoj mami koja ovo bude procitala.
    Ja sam u 6. mjesecu trudnoce,ugojila sam se 8 kg od kako sam ostala trudna,da li mislite da je to mnogo i kako da regulisem tjelesnu kilazu a da ne skodi bebi,imala sam 70 kg kad sam ostala trudna,zato mi malo smeta jer nisam visoka.Koji biste mi savjet dali sto se tice vjezbanja da bih sto bolje prosla kroz porodjaj?
    Da li je tacno da mame treba da piju maslinovo ulje 2,3 mjeseca pred porodjaj i da ce to da im olaksa porodjajne bolove i da ubrza sam porodjaj?
    Eto toliko od mene za sad,nadam se da nisam zahtjevna puno.
    Veliki pozdrav za Vas....

    ОдговориИзбриши
  4. Majo ja mogu savetovati samo u svom domenu, a Vi ste postavili dosta pitanja. Dacu Vam neke odgovore a za ostale cu se potruditi i pokusati dobiti strucni odgovor.
    U trudnoci se telesna tezina povecava za 8 do 10kg to je ono prporucljivo. Sto se tice fizicke aktivnosti savetuju se svakodnevne setnje, vezbe koje Vam mogu pomoci u toku porodjaja mozete pohadjati u skolici za trudnice, trebalo bi da ih ima svaki Dom zdravlja.

    ОдговориИзбриши
  5. Maslinovo ulje je veoma zdravo, ono koje je cedjeno na hladno, sadrzi veoma korisne elemente za nas organizam, treba ga koristiti tokom zivota. Koliko pomaze u samom porodjaju zaista ne znam. A za redukciju viska kilograma se javite svom lekaru on ce Vam savetovati nacin ishrane koji je adekvatan vasem zdravstvenom stanju.

    ОдговориИзбриши
  6. Što se tiče normalne telesne težine ili viška kilograma, neposredno pred trudnoću, drugo stanje definitivno nije vreme kada to stanje treba regulisati dijetom ili uzimanjem nekih preparata pa bili to i preparati na biljnoj bazi. Trudite se da u trudnoći ,,ne pređete,, limit od 12kg jer to može uticati i na druge parametre(npr povišen krvni pritisak, pojava belančevina u urinu...)
    Ne postoji podatak da uzimanje maslinovog ulja, iako je bogato raznim antioksidansima, pomaže prilikom porođaja. Najvažnija je, po meni, psihološka priprema kao i saradnja sa medicinskim osobljem tokom samog porođaja:-)
    Srećno, dr Grujić I

    ОдговориИзбриши
  7. Ovo je zaista divno... Hvala vam puno za ovako divno i sasvim jednostavno objasnjenje bola... Zaista sam i ja prvi put osetila neko olaksanje dok sam citala.. Vecina zena govori da se osecaju kao da su u paklu, da umiru, ovo je zaista ohrabrujuce :)
    Hvala vam mnogo

    ОдговориИзбриши
  8. Veoma ste me obradovali komentarom :-) jer upravo to što ste osetili je bio cilj ovog teksta. Sa srećom draga buduća majko!

    ОдговориИзбриши
  9. I mene ste smirili,hvala vam puno,puno,puno!!!!
    Termin mi je 12 avgust.
    Posle ovog teksta se osecam spremnije :)
    Imam samo jedno pitanje...
    Da li je tacno da se svaka beba smiri neko vreme pred porodjaj i koliko to odprilike traje?
    Rekose mi da dan dva pred porodjaj skoro uopste ne mrda,a jedna zena mi je rekla da to uopste nije pravilo.
    Ovo moje cedo se i dalje rita,pa zato pitam. :)
    Hvala jos jednom :)
    Kakvo olaksanje procitati ovako nesto posle onih horor prica o bolu koji je taaaaako uzasan,najjaci na svetu,strasan,blabla truc ....

    ОдговориИзбриши
  10. Milice, volela bih da kada odete u porodilište (veoma je blizu termin) budete smireni i skoncentrisani na praćenje onoga što se dešava, tačnije da pratite vaš bol. Ovo što sam gore pisala je ono što se dešava u spontanom porođaju, ako vaš porođaj ne bude spontan (spontan znači da sve ide prirodno bez ikakve stimulacije) nemojte se uplašiti, ako bude potrebe može se desiti da vam porođaj bude stimulisan, sve ide istim tokom samo brže, pa se te faze bolova mnogo brže smenjuju. Važno mi je ovo da znate, znači samo pratite vaš bol i ocenjujte ga sami za sebe prosto da biste znali u kojoj ste fazi porođaja, bar orjentaciono. I ne zaboravite to će biti jedan od najvažnijih dana u vašem životu, potrudite se da bude i najlepši, pripremite se na lep a ne strašan događaj :-) to je jako, jako važno. Volela bih da mi se vas dvoje javite nakon porođaja da čujem da li ste čarolija rađanja uspeli da doživite. Ja lično sam se prvom bolu jako obradovala, prva pomisao mi je bila da ću uskoro videti moju bebu :-) a svakom sledećem sam se sve više radovala jer je momenat susreta sa najvažnijim bićem na planeti bio sve bliži.
    Par dana pred porođaj se beba ,,spusti" tačnije ona se ,,namesti" u karlični ulaz, mogu se malo umiriti, ali kao što su vam rekli, nije pravilo.
    Najvažnije je da se vi psihički pripremite za porođaj tačnije da na njega odete smireni, staloženi, svesni da će bola biti ali isto tako i svesni zašto ga ima, i svesni da vam je on saveznik.
    Budite opušteni i smireni, slušajte šta vam govore babice i lekari i imajte na umu sve što ste ovde pročitali.
    Srećno! I obavezno mi se javite!
    Poljubac za buduću mamu!

    ОдговориИзбриши
  11. Hvala Luna :)
    Mnogo znace vasi odgovori i podrska :)
    Javicemo vam se obavezno :)

    ОдговориИзбриши
  12. Hvala draga Luna,

    ja imam jos do porodjaja, ali se vec pripremam za taj cuveni BOL :)
    Mene bi jedino jos zanimalo, naravno samu jacinu bola je nemoguce objasniti ali me interesuje koliko dugo se pojavljuju ti najjaci bolovi 9. i 10. stepena? Ako se javljaju na 3 -5 min. i traju 1 minut, da li se oni ponavljaju narednih 10 min, pola sata ili je i moguce reci otprilike koliko puta dodje taj bol 10. stepena ( ja zaista o tome nemam predstavu ali bi volela nekako sebi da stvorim sliku o mogucem vremenu da li se radi o pola sata, sat...)

    Hvala vam unapred mnogo

    ОдговориИзбриши
  13. Na to pitanje vam niko živ ne može dati odgovor :) jer je zaista svaki porođaj priča za sebe. Sve zavisi od jako puno faktora, tako da ću vas razočarati ovim odgovorom. No ono što treba da znate i što ne treba da zaboravite jeste da se bolovi jačine 9 i 10 veoma brzo smenjuju i da iza njih dolaze naponi koji NE BOLE!
    Srećno draga moja, i ne opterećuj se time, ako ima još vremena do porođaja ti iskoristi vreme da se pripremiš za njega psihički što bolje!
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  14. evo mene
    6.8. 2010 u 00:50 ujutru sam postala mama male Irine :)

    otisli smo na kontrolu 5.8. nesto pre 19 h,tj na ctg,da vidimo jel sve ok zbog "laznih" kontrakcija od predhodne noci....
    imala sam laznjake svaki dan vise od mesec dana,pa sam mislila da su laznjaci i dalje,jer nisu bolele :D
    medjutim,rekose mi da ostajem posto sam bila otvorena 3 ipo...tako rece doca....ala su me zbunili...ni torbu nisam ponela....(primili me u 19 h)
    Stavili su me na ctg...kontrakcije su isle na 4 minuta,jacina im je bila nesto vise od 100 valjda,ne znam....
    ja nista nisam ni osecala...nista nije bolelo
    rekla sam sestri da nemam osecaj da cu se poroditi,pa da mozda treba da odem kuci,pa da dodjem sutradan :))))
    zena umrla od smeha i povela me do sale....
    Ispred sale sam cekala nekih 45 minuta dok se neka zena poradjala i urlikala...nije nista htela da slusa sta joj pricaju....
    Ja sam samo setala po hodniku i gledala bebe kroz staklo :)
    tako mi bilo lakse kada se ona prodere,ja samo bacim pogled na bebice i opustim se...
    kontrakcije su postajale jace,ali ne i bolne.....samo neprijatne...morala sam da stanem kada krenu....
    Oko 21 i 35 su me stavili na sto i tu sam tako lezala i dosadjivala se cekajuci neku promenu u bolu ...
    doca je prisao,pregledao me i rekao da sam otvorena 6....
    pitali sui me jel hocu sintocinon(ja se izvinjavam ako sam pogresila naziv) i rekla sam da hocu,da malo ubrzamo...
    tu su krenuli bolovi,prvo blazi,izdrzljivi,pa se na svaku trecu ili cetvrtu bol pojacavao
    ubrzo posle toga bila sam otvorena 8....bol je vec postao ozbiljan i da bi mi bilo lakse,hvatala sam rukom krevet i stezala ga i disala duboko...tu i tamo bih pustila i glas kada je najjaca kontrakcija...
    ubrzo sam osetila u toku kontrakcije pritisak na izlaz...bez nekog izrazenog nagona da guram....rekose mi da treba da guram,pa je u toku guranja,babica sklonila grlic sa bebine glave....
    babica i doktor su mi drzali noge i bodrili me,babica je govorila sta da radim i u 00:50 je na svet dosla mala Irina teska 3800,duga 54,obim glave 34...
    ti jaki bolovi su trajali od 00:00 do 00:50
    nisu me sekli,mislili su da moze da prodje,ali sam se pocepala spolja,pa su me usili....
    Eto
    :)
    uopste nije strasno i neizdrzivo..... a nagrada je ...nesto najvrednije i najlepse na celom svetu
    :)))

    ОдговориИзбриши
  15. P.S. vas tekst je mnogo pomogao :)))
    Divni ste,hvala vam puno

    ОдговориИзбриши
  16. Milice i Gorane ČWSTITAM OD SRCA, a maloj princezi želim sretno detinjstvo neka bude dika i ponos svojih roditelja i neka brzo dobije brata ili sestru :)))

    Jako mi je drago što je sve prošlo kako treba i što ste tako lepo ispratili svoj porođaj tj. Vaš najlepši dan u životu!

    ОдговориИзбриши
  17. Hvala Vam puno sto postojite. Vas tekst mi je puno pomogao da se malo smirim. Termin mi je 08.09.2010 god. Kako se priblizavalo sve sam se vise i vise plasila, jer sam prvorotka, a nakon procitanog teksta malo sam se smirila.Imam bolove s vremena na vreme, mislim da su lazne kontrakcije, jer se ne javljaju na 15 min, a i doktor mi je prekjuce rekao da nisam otvorena, ali da se beba spustila. Vec dva dana me bole krsta, tako da nisam nista spavala. Ne znam da li je pametno da odem u bolnicu? Po mome, ja bih ipak sacekala prave bolove, jer ove dobro podnosim. Posavetujte me, ne znam sta da radim?

    ОдговориИзбриши
  18. Draga Brankice, Vi već jeste u terminu :D Termin porođaja vam je plus - minus 10 dana od termina. Nezahvalno i neodgovorno bi bilo da Vas savetujem preko bloga, no Vi svakako nećete pogrešiti ako odete kod lekara na pregled. Nakon pregleda pitajte ga sve što Vas zanima, verovatno će se uraditi i CTG možda i UZ tako da ćete biti mirniji i sigurniji.

    ОдговориИзбриши
  19. I mene je ovaj tekst malo smirio.Jako je poucan,mislim da bih izdrzala kada bi bas tako bilo..ali videcu termin mi je 20 decembar.Nego imam jedan veliki problem..pojevile su mi se natekline unutar vagine.Malo je bolno,ali ne toliko mogla sam da izdrzim pregled.Radila sam briseve i sve je u redu,nego su mi pre mesec dana radili kolposkopski pregled i od tada se to pojavilo.Koristila sam povidon jod vaginalete i ispostavilo se da sam alergicna na njih.Mislim da ce mi to otezati porodjaj, a jako sam velika kukavica i upste ne mogu da izdrzim bol pa se puno plasim..Molim vas zac savet.

    ОдговориИзбриши
  20. Na žalost ne mogu Vam ga dati, najbolje bi bilo da se javite svom ginekologu, kao i da na to skrenete pažnju kada odete u porodilište. Budite sigurni da će se uraditi onako kako je nabolje i za Vas i za bebu.
    Nemojte se plašiti porođaja, to treba da bude najlepši dan u Vašem životu, učinite sve da tako i bude. Drago mi je ako Vam je ovaj tekst pomogao da se oslobodite bar jednog dela straha koji postoji u vama vezano za porođaj.
    Javite se posle porođaja obavezno, ne znam da li ste pročitali i ostale tekstove, ako niste učinite to cenim da će Vas još više umiriti. A kad odete na porođaj mislite o svemu što ste pročitali i nikad ne zaboravite TO TREBA DA BUDE NAJLEPŠI DAN U VAŠEM ŽIVOTU!

    ОдговориИзбриши
  21. Naravno da sam procitala sve! Javicu se obavezno.Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  22. Termin mi je 15. januara. Danas sam bila kod doktora,i prvi put na ctg. Do sada nisam imala nikakve bolove, ali mi je doktor rekao da su na ctg zabeležene slabe kontrakcije. Da li to znači da se bliži porođaj? Doktor kaže da će možda biti pre termina, ali da ne mora da znači, pa su mi zakazali za nedelju dana ponovo ctg.
    Inače, nemam strah od samog porođaja, ali kako se bliži termin malo sam uznemirena, ne znam kako će se sve odvijati.
    Pozdrav i hvala vam na korisnim savetima.

    ОдговориИзбриши
  23. I mene je ova skala ohrabrila, jer imam jako veliki strah. Ali necete vjerovati kako se blizi termin sve ga manje osjecam, vjerovatno postajem sve vise svjesnija da cu imati malu slatku bebicu :) i za to se treba malo i namuciti. Termin mi je 24.januara i za sada je sve u redu.
    Hvala Vam puno na savjetima.
    Pozdrav za sve

    ОдговориИзбриши
  24. Ja imam jos malo vise od mesec dana do porodjaja i mnogo sam se uplasila. Trudnoca je prva, a imam bas malo gvozdja. Da li je tacno da se u nekim porodilistima obavezno radi epiziotomija? Postoji li neki nacin da se ona spreci? Hvala na savetima!

    ОдговориИзбриши
  25. Ana Vaš lekar Vam je upravo rekao sve :-) ništa se ne sekirajte, opustite se i čekajte radostan događaj!

    Puno pozdrava budućoj mami!

    ОдговориИзбриши
  26. Mirjana, hvala na javljanju! Upravo osećate ono što i treba i mislite upravo na ono što treba, na susret sa Vašom bebom!

    ОдговориИзбриши
  27. Epiziotomija nije obavezna, no da li će se ona praviti ili ne zavisi od više faktora. Od toga koliko je elastično tkivo međice, od toga kako ide tok porođaja, od toga koliko vi sarađujete u toku istog...Ono što je veoma važno da znate jeste da će se uraditi ono što je najbolje i najbezbednije za Vas i vašu bebu! Samo izvođenje epiziotomije se ne oseti, a prilikom ušivanja se dobija anestezija, zato se opustite. Pokušajte da i na porođaju budete što opušteniji i da što više slušate savete babice i lekara.
    veliki pozdrav za ,,ananominu" :-)

    ОдговориИзбриши
  28. A zanima me i kako izgleda uzimanje karlicnih mera i da li se to radi i pre porodjaja, u nekoj nedelji trudnoce?

    ОдговориИзбриши
  29. Zanima me, da li znaci da cu imati tezi porod, zato sto se jos uvijek nisam pocela otvarati, a termin mi je bio prije cetiri dana? Hvala unaprijed!

    ОдговориИзбриши
  30. Анониман3. јул 2011. 14:52

    imam bolove u ledjima i stomaku al nisu tako jaki i neprestaju sta treba da radim?

    ОдговориИзбриши
  31. Draga Luna,moja situacija je malo specificna. Prvi porodjaj mi je bio u epiduralu,osetila nista nisam.Ocekujem drugo dete,termin mi je 12.03.,a kontrakcije imam celu trudnocu. Situacija je da cu na porodjaj bez epidurala,a ja se osecam potpuno nespremno za sve. Sta da ocekujem,ne hvata me samo strah vec i panika.

    ОдговориИзбриши
  32. Nemoj mila moja da se plašiš, pročitaj pažljivo sve što je napisano na blogu, nema razloga ni za strah, ni za paniku :* Javi se posle :*

    ОдговориИзбриши
  33. Draga Luna,23.02. rodio se Pavle. Hvala Bogu, od pojave jacih bolova pa do porodjaja proslo je samo 18 minuta,inace ne znam kako bih sve podnela da je duze trajalo. Vase reci podrske su mi bile u mislima svo vreme i ja vam zahvaljujem na tome. Puno pozdrava!

    ОдговориИзбриши
  34. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  35. Dobrodošao Pavle! Čestitam roditeljima! Gde ste se porađali Marija? A ja se zahvaljujem Vama, što ste u tim trenucima mislili na moje reči :*

    ОдговориИзбриши
  36. Poradjala sam se na GAK u Nisu,ali tamo ne sretoh babicu kao sto ste Vi. Inace,epidural se tamo radi "na crno",dosta se placa i to ne bolnici,vec "osoblju", a ostale zene se poradjaju kao u petnaestom veku. Putuj Evropo, nemoj vise cekati na nas...

    ОдговориИзбриши
  37. Danas sam bila na kontroli.Inače sam u 38.nedelji + 3.Inače danima osećam stezanje stomaka koje kratko traje i pritisak na pubičnu kost.Danas mi doca na pregledu reče da sam otvorena 2 prsta,grlić skraćen i razmekšan,ali mi je rekao da idem kući i čekam.Pregled je bio prilično bolan i zbog toga ceo dan osećam bolove u vidu stezanja i pritiska.Pitanje glasi:Kada da očekujem dan D?Uskoro ili to može da se oduži?Hvala unapred

    ОдговориИзбриши
  38. Draga Ana, izgleda du pripreme za porođaj počele. Možeš očekivati svakog časa a opet može potrajati i danima. Poslušaj savet lekara. Tvoj nalaz upućuje na to da se vreme tvog porođaja primaklo, sada treba išćekati i pravi momenat porođaja početka :D. Iskoristi to vreme za proveru svih onih sitnica koje si planirala da završiš pre odlaska u porodilište.
    Srećno i molim te javi kako je prošlo :D

    Luna

    ОдговориИзбриши
  39. Opet ja.Jutros sam na gaćicama primetila braonkast sekret,koji se nastavio evo ceo dan.U jednom trenutku se jasno mogla primetiti sukrvica,ali potom se nastavilo u vidu smeđeg sekreta.Ne znam da li je to od gin pregleda od pre 2 dana ili mi je vreme da pokupim torbu i uputim se u porodilište?Inače bolove nemam,sem periodičnog stezanja stomaka koje traje nekoliko sekundi.Šta da radim?Hvala unapred.pozz od Ane

    ОдговориИзбриши
  40. Nemam reci! Hvala ovoj divnoj zeni na najdragocenijem savetu koji sam procitala za svih 9 meseci trudnoce! Porodjajni bolovi koji su na skali ocenjeni sesticom su mi poceli 48h pred porodjaj, jer je mojoj devojcici pupcanik bio vezan oko clanka i nije joj dozvoljavao da se spusti u porodjajni kanal. Ali, i ako su dugo tajali, isli su bas onim redom kako je ovde opisano. Tekst sam kopirala u telefon i citala ga u svakoj pauzi izmedju bolova.
    Hvala jos jednom!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ana izvini na mom odsustvu. Nadam se da je sve bilo ok i da se sve dobro završilo. Nevena, toliko ste mi radosti priuštili ovim tekstom, poljubac šaljem.

      Избриши
  41. Nikad bolje reci nsam cula...toliko topline i podrske u svakoj recenici :). Ja sam prvorotka,cas imam strah cas ne...termin mi je za mesc i koju nedelju.Prepustila sam se uzivanju....Hvala vam na ovim divnim recima od <3 mnogo ste pomogli :*

    ОдговориИзбриши
  42. Анониман15. мај 2013. 22:12

    Sve je ovo lepo napisano ali ja se i dalje plasim....

    ОдговориИзбриши
  43. Nema razloga mila moja, zaista nema razloga za strah

    ОдговориИзбриши
  44. Анониман24. мај 2013. 15:54

    Hvala za trud, vidi se da ste se trudili da detaljno objasnite sve, ali što se mene tiče nema reči koje bi me smirile da prestanem da mislim kako ću preživeti to traumatično iskustvo. Nema razloga za strah za onog ko je video toliko porodjaja i kome je to posao. Da Vam je strašno ne bi to ni radili. I ja kažem nema razloga da se neko boji odlaska u sud, a nekom je to kao odlazak na steljanje. Drugačije je kad se gleda sa strane. Tudja muka ne boli. U svakom slučaju svaka čast svakom ko može da radi takav posao, ja to nikad ne bih mogla. Ježim se od krvi i najmanje posekotine, a da ne govorim o nečem ozbiljnijem. Porodjaj doživljavam kao nešto animalno i teško mi je da se prihvatim da i ja to moram preživeti. Kad priroda nije mogla da stvori lepši način za dolazak ljudi na svet. U početku trudnoće nisam razmišljala o tome, al sad kad imam još 12 dana do termina, a svakog dana to može da se desi ne prestajem da razmišljam. Više mi je dosta svega, ne mogu da spavam na ledjima, kad treba da se okrenem jedva se prekotrljam na drugu stranu, nažuljam se od spavanja sa obe strane, ledja me bole da jedva hodam, ali se ipak svakog dana nadam da neće jer ne znam šta ću da radim kad sve to počne. Valjda ću preživeti nekako, al nije fer što je sav teret na ženama. Od svih tih dosadnih pregleda do samog porodjaja i oporavka posle njega, a očevi samo dodju i dobiju svoju bebicu da je vide lepo okupanu i sredjenu, bez ikakvih muka. Tako mi je žao žena što moraju da same podnose sve te žrtve. Samo se nadam da ću se poroditi sa anestezijom. Najveći mi je strah da se anesteziolog neće pojaviti ili da ću ja kasno da stignem pa da neće biti svrhe za anesteziju. Kada bih znala da ću 100% dobiti anesteziju ne bih se toliko plašila.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман28. мај 2013. 10:21

      potpuno se slazem sa postom iznad,ja sam juce usla u 9 i ne mogu ni ja vise ali se isto tako nadam da nece jos,ne mogu nikako da prevazidjem strah i paniku,jednostavno je jace od mene,volela bih da saznam kako si prosla...

      Избриши
    2. Анониман30. мај 2013. 22:38

      Pa nadam se da ce biti pozitivno, kolko toliko da te ohrabrim :-) Već mi dosta više odlazaka na kontrolu, opet sutra, mrzim zdravstvene ustanove! Taman sam se nekoliko dana bila smirila sad me opet hvata panika, cim osetim bilo kakav bol u stomaku, a danas nesto onako kao kad dobijem, ja inace nisam ni imala neke bolove kad dobijem, retko da me boleo stomak da ne mogu da funkcionisem. I jedva sam prosetala, pa me odmah brine da nece mozda danas. A jednog dana mora... Meni treba totalna anestezija od danas pa narednih deset dana:-)

      Избриши
  45. Drage moje, dvoje dece sam rodila znam kroz šta ćete da prođete i iz tog ugla, zato sam sve ovo i pisala. Strah blokira sve i ako mu se prepustite nećete biti spremne na saradnju na porođaju, a bez same žene i njene saradnje malo da ko može da vam pomogne da to iskustvo doživite baš onako kako treba. Postaćete mame, držaćete u rukama svoju bebu koju ste mesicima pod srcem nosili, nema od toga ničeg čarobnijeg i lepšeg verujte mi. Opustite se, ne budite u grču, ne dozvolite da vam strah blokira pozitivne misli i od najvažnijeg događaja u vašem životu napravi noćnu moru. Stojim iza svake reči koju sam napisala, nadam se da ćete me poslušati i ustupiti mesto pozitivnim mislima, lepim osećanjima i da ćete na porođaju pratiti uputstva babice i tako sebi olakšati porođaj.

    ОдговориИзбриши
  46. Анониман2. јун 2013. 23:21

    veliki pozdrav od mene,rodila sma prije 19 meseci i vec ocekujem drugu bebu,termin mi je 15.06,nebojim se samog poroda vec toga da li cu znati kada ttrebam ici za bolnicu,sa prvom trudnocom sam odma imala bolove na 5 minuta i za 8 sati sam uzela svog malog princa u ruke,a sada me jedno brine sinoc sa od 01:00 do 04:30 imala kao neke boove pod dnu stomaka koji su se javljali u rezmjeru 3-5 min.i bas kad sma odlucila da idem u bolnicu su pretali,pre sedmicu sam bila na kontroli ctg rekativan pokazuje trudove koje jos nisam osjecala i bila sam otvorena 1cm,eh sada sta da radim ako se ti bolovi opet pojave da li da idem il sta,bojim se da necu zakasniti,osjecam se kao da nisam do sada radjala i da li sluzav cep uvijek mora imati sukrvice ili..,unaprijed hvala

    ОдговориИзбриши
  47. Ermina, ne možeš pogrešiti ako odeš na pregled. Kod žena to različito ide, neka se otvara na te bolove a neka ne. Zato bi bilo najbolje, ako se ti bolovi ponove, da ipak odeš na pregled ili postupiš po savetu lekara koji si dobila na poslednjem pregledeu.

    ОдговориИзбриши
  48. Анониман3. јун 2013. 19:12

    Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  49. Анониман10. јун 2013. 10:50

    Posto sam pisala kao anoniman,moj prvi post je ovaj od 24maja.Cisto radi identifikacije,pa da prenesem moje iskustvo.Porodila sam se pre sedam dana prirodno uz epidural.Dosla sam ujutro oko pola osam na pregled jer mi je moja doktorka jos u petak rekla da sam zrela.Kad me je pregledala bila sam otvorena tri prsta,a to jutro su krenuli i neki bolovi koje sam bez problema podnosila.Vodenjak mi nije pukao,samo cervikalni cep je jos od veceri poceo da izlazi.Bojala sam se samo dal cu docekati jutro.Medjutim sve je islo kao programirano.Posle pregleda smo poceli pripreme.Cak sam jos tu malo i cekala,bila neka guzva tako da ne znam tacno vreme kada sam otisla bas u porofiliste al bilo je proslo i 9sati. Posto je anesteziolog bio tu odmah su me prosledili na sto i ukljucili indukciju da ide malo brze.Doktorka je probusila vodenjak,nije strasno.Nakon toga dosao je anesteziolog,jako fin covek.Svi su mi bili jako ljubazni dal zbog moje doktorke koju znam i koja me je pratila svo vreme.Samo plasiranje tog katetera u kicmu ne boli,kad ga postave vise ga ne osecas.Malo su butine pocele da trnu al sam mogla da pomeram sve delove tela.Lezala sam na boku i takoreci uzivala dok je ctg pokazivao ozbiljne kontrakcije.Samo u jednom momentu dolazi doktorka i pocinjemo.Osetil( sam samo jak pritisak na kukove, to mi je malo bilo tesko i osetila sam kako beba gur.Prvi napon sam dobro iskoristila i pogurala bebu al je problem sto sam cekala doktorku da mi kaze kad da guram a jednom mi se cinilo da beba gura a ja se nisam snasla da joj pomognem.Onda su mi i babice i dr gurali sa stomaka i to mi je jos vise otezalo.Na kraju su morali da upotrebe vakum ali samo izlazni pa je b3ba izletela kao iz topa.Nisam prosla bez epiz. Dr je usila i to me nije bolelo zbog anestezije ali je rana posle bolela.Beba je rodj sa 3930, dugacka 59 tako da je mozda to bio problem,ali preziveh ja i sad imam mog malog,slatkog andjela!Vredelo je, a straha nigde nije bilo,verovatno zbog anestezije,kao ni bolaosim posle al to se ne moze izbeci.Mada prolazi polako.

    ОдговориИзбриши
  50. Анониман12. јун 2013. 14:10

    bas mi je drago sto si super prosla,ja sam ona sto se plasi,pisala sam 28.maja i jos uvek se plasim,valjda cu i ja proci kao ti...sve najbolje uzivaj sa svojom bebicom...:-)

    ОдговориИзбриши
  51. Divno,kada bi sve babice bile kao vi,trudnice bi bile mnogo opuštenije na porođaju.Ja ulazim u sedmi mesec,brine me porođaj ali nastojim da ne razmišljam toliko o tome pošto imam još vremena.Ne znam kako će mi posle biti kad se primakne...Mene jedino brine da sa bebicom bude sve u redu,da sve protekne kako treba.Ja se nadam da će tako i biti,ne mogu da zamislim da će doći i taj dan.Samo da ne bude nekih komplikacija pošto sam ja strašljive prirode,plašim se da se ne bi nešto loše desilo ali nastojim da razmišljam pozitivno.A i strahovi u trudnoći su normalni.

    ОдговориИзбриши
  52. Анониман6. јул 2013. 23:01

    pozdrav svima..mene interesuje ako moze neko da mi objasni sta je ovo sto mi se desava :O Osjecam trnce po stomaku,kao peckanje ili da mi neka struja prolazi kroz stomak..a kada dodirnem stomak,kao da ne osjecam da ga dodirujem,isto kao kada poceses obraz poslije poprvke zuba :D sutra ulazim u 36 sedmicu i to mi se prvi put pocelo desavati juce i danas..pomagajteeeee

    ОдговориИзбриши
  53. Danas sam ušla u deveti mesec i imam ceo život strah od porodjaja. Ovaj tekst mi je pomogao i plakala sam dok sam čitala jer nekó postoji ko kaže da nije toliko strašno nešto za šta ja mislim da neću preživeti. Imam osećaj kao da ću doći do pola i onda neću moći dalje. Mnogo se bojim.

    ОдговориИзбриши
  54. Eto i meni je ovo prva trudnoca i celog zivota imam strah id porodjaja.Nekad sam imala neizdrzive bolove od kamenja u zucnoj kesi i trpela bez ikakvih lekova ako sam to izdrzala mocicu i ovo.Termin mi je 14.04.Inace svaka cast na tekstu svakog dana ga citam i moram reci da sam mirnija.Poradjam se u Nemackoj i samo imam strah da necu moci babice dobro da razumem.Takodje se plasim aritmije ,jer sam cula da je zena od napora dobila infarkt,da li je to moguce?I jos jednom da kazem da ste divni i svaka vam cast.

    ОдговориИзбриши
  55. Draga Luna, nemaju svi tako divan porodjaj kao sto opisujete. Moj bi naprimer bio 1-2-6-20-...
    1-prve kontrakcije, javile se na 15 minuta u trajanju od 10 sec, traju 1h
    2-bolovi na 10 min, u trajanju od 15 sec, traju 25h. Ne previse bolni.
    6-odmah zatim skace na 1,5 minuta kontrakcija-1,5 min pauza, izuzetno bolni, kao strujni udar u ledja od 1,5 min, ne mogu da pricam. 1h trajanje
    7-kontrakcije od 1 min sa pola min pauze, pocinjem da gubim dah, izmedju kontrakcija opet normalno. 1,5 h trajanje.
    20- 0,5 min kontrakcija-0,5 min pauza, grizem jastuk da ne vicem, osecam kako beba gura dole, mlatara, skace k podivljala, izbezumljena setrica zove doktora. 1h.
    22- 0,5-0,5min, ali jos bolnije, ne mogu da govorim, prostu recenicu pokusavam da izgovorim iz 3 dela. dr obavlja pregled "izuzetno nepovoljna situacija - porodjaj je vec poceo a vi niste otvoreni, tek za jagodicu prsta. Sestro, brzo priprema, gel, indukcija, ako ne deluje odmah carski." 3h
    Priprema. A posle nje... po vasoj skali onda valjda 50! :)
    50-ultrabolne i utra duge kontrakcije od 45 min sa pauzom od 15 sec. Izuzetno bolne, ne mogu da pricam, ne vidim nista ispred sebe, pokusavam da dodjem sebi ispod tusa, sestrica nas tera u hodnik. Sestra cetuje preko fejsa. Pocinjem da gubim svest, padam sa stolice...2h
    70-polusvesna, proliv, povracanje, prikljucena na infuziju, beba gura, skace, udara, molim se bogu da makar samo ona prezivi. Padam sa kreveta.
    Nigde nikoga, samo spremacica. Sestra prokljucila infuziku i ctg i otisla. Ceka se druga smena. 2h
    80-samo se pojacava bol i skracuje (jos) razmak na par sekundi. Grizem jastuk. Jos uvek proliv, povracanje. Dolazi dr iz druge smene -indukcija?-ne samo infuzija.- zasto nije dobila gel?-sestra zbunjena-dr mahne rukom-4 prsta, kasno za carski, busimo vodenjak.1h
    90-beba skace, gura, donose infuziju, sa poslednjim naporom je odvrcem m na max, ako umrem, neka bude sto pre. Kontrakcije jos bolnije, duze, interval izmedju ni za udisaj, 1h.
    100-maximum, zena pored "sestro imam napone" - kao da gura dole? - da -cekajte imam i ja! Mlada babica: - stvarno! Gurajte! Odjednom iz hodnika dotrcale jos 3 devojke i 1 momak (verovatno studenti), brzo u porodjanu salu.
    The porodjaj: guraj 1-2-3, jos samo malo, mislim da me zezaju, otvaram oci i vidim malo nadrealno bice kako viri iz mene, moju malu curicu kako me netremice gleda (obrnuta rotacija, licem prema meni). Hvatam dah, 4-5, tu je, gleda u mene sa ispruzenom rucicom, pruzam ruku prema njoj, gotovo je, opste veselje, ma vredelo je sve :)

    ОдговориИзбриши
  56. ...uglavnom, nisu sve zene te srece da imaju lak porodjaj. Zene pored mene su imale. Jednoj su pocele kontrakcije malo pre mene, ali su joj ostale na par minuta, nisu se produzavale i nisu bile bolne, jedino pola sata pre porodjaja se izbezumila od vikanja i bacanja po krevetu, porodila se pola sata pre mene. Druga upste nije imala kontrakcije do momenta kad su me vodili u salu a porodila se 1h posle mene. Sestra iz skole za trudnice nam je rekla da na 3 min vode u porodj.salu i da makar lazemo da imamo krace kontrakcije, posto neke zene upste ne stignu do kontrakcija na 1,5 min. A meni je od momenta kontrakcija 1,5 min (razmak)-1,5 min (trajanje) do momenta porodjaja proslo 11h 45 min a od kontrakcija 0,5-0,5 min do porodjaja 9h 15 min.

    A inace nisam od onih osetljivih. Imala sam par operacija bez anestezije (operacija perianalne fistule, par puta incizija apscesa pod upalom itd). Ali porodjaj mi je bio izuzetno traumatican. Jeste da je na kraju vredelo :) ali ipak...

    ОдговориИзбриши
  57. Veliki pozdrav od mene i zelela bih da Vas pitam da li je drugi porodjaj laksi od prvog

    ОдговориИзбриши
  58. Veliko vam hvala draga Luna na ovom tekstu,pre malo vise od deset meseci mi je jakoooo pomogao da se po prvi put pripremim za porodjaj i hrabrno bez straha koji sam osecala pre citanja vase price,na svet donesem mog malog Lazara u Zemunskom porodilistu. Veliki pozdrav od mama Marije!

    ОдговориИзбриши
  59. Анониман4. март 2015. 17:20

    Ja sam 35 nedelja trudnoce pre 4 dana sam dobila bolove u donjem delu stomaka javila sam se u bolnicu i ostavili su me do daljnjeg danas na ctg-u se pojavile kontrakcije , a ja imam male bolove pa me zanima da li ce porodjaj uskoro? Jako se plasim

    ОдговориИзбриши
  60. Анониман2. јул 2015. 21:12

    A koliko sve zajedno traje od jedinice do desetke? Sat? Dva? Pet? Deset?...

    ОдговориИзбриши
  61. Анониман10. јул 2015. 16:00

    dobar dan ja sam danas usla u 9.mesec a vec 4 dana me bode dole stanem i jedva hodam sad je pocelo sve cesce da se javlja taj bol... posto su rekli da ce pre termina izaci interesuje me jer to to....i koliko otprilike ima do kraja? Hvala vam

    ОдговориИзбриши
  62. Анониман21. јул 2015. 16:16

    Drage moje,ja imam veoma lose iskustvo sa prvim porodjajem.Naime,moja doktorka me je ukljucila na kako oni kazu "stres test" pokusala je da mi naglo pokrene porodjaj jer je smatrala da je za to vreme,posto mi je termin bio 3.06 a tada je vec bio 13.06...Posto to nije uspelo,dobila sam bolove koji su trajali dva dana.15.06 u 04;30 su me odveli u salu i ostavili me tamo samu...Nigde doktora,nigde babice...U 9h mi je probusen vodenjak.Posle je doktorka dosla u 12h pregledala me rekla da sam otvorena 7prstiju i da necu do tri sata roditi.Posle pola jedan naponi su krenuli,i ja nekako dozovem babicu koja me je uporno ubedjivala da necu jos da je doktorka rekla tek oko tri...E tad je videla da sam otvorena 10 pratiju.U 13 i 20 rodio se Luka,3650gr,dugacak 57...Nije plakao i imao je naprsnuce desnog ramena.Na srecu sve je bilo u redu zahvaljujuci mojoj pribranosti i tome sto se nisam plasila.Decko sada ima 4 godine i ocekujemo seku,uveliko sam u devetom mesecu,sitno brojimo.Puno poljubaca i bez straha sve je to prirodno!

    ОдговориИзбриши
  63. Draga Luna, malo su me opustile ove vase divne rijeci ohrabrenja. Ono sto sam vas htjela pitati je sljedece: imala sam jako mirnu bebu u stomaku do juce. Od juce je postao pravi nemirko. Non stop se prevrce, stuca, gura ka dolje. Termin nam je 04.09. Ali je doktor rekao da ce to sigurno biti do 15.08. Jer je beba svo vrijeme naprednija 3.5 nedelje. Vec 27.07 je imao tezinu bebe u terminu i potpuno razvijena pluca. Od juce osjecam bolove nalik menstrualnim, a od sinoc i pomalo bolne kontrakcije na sat vremena razmaka. Osjecam i pojacan pritisak i moram jako cesto u toalet. Takodje, tu su i uzasni bolovi u preponama i bolovi u krstima koji krecu od sredine sireci se ka stomaku. Da li ovo znaci da je porodjaj zapravo poceo? :-(

    ОдговориИзбриши
  64. Анониман16. март 2016. 15:14

    Draga luna, danas sam 36 ned, od sinoc sam primetila blagi bol u donjem delu stomka, nalik na pocetak menstruacije, trajao je pola sata, prestao, jutros me je oko 6sati probudio isti taj bol na pol sata i opet prestao, sad je oke, al osecam nekad pritisak u besici, i kad ustanem beba kao da je skroz dole.. da li to znaci da sam blizu porodjaja? Hvala Vam

    ОдговориИзбриши
  65. Поштована, термин ми је 17-и мај. Од јуче ми се повремено јављају жигања и пробадања на дну стомака у пределу бешике. Беба је и даље веома активна? Да ли су ово знаци да је дан Д близу или се тело припрема за излазак бебе?

    ОдговориИзбриши
  66. Анониман17. јул 2016. 22:46

    Hvala na ovom divnom tekstu..postacu mama po drugi put,termin je 4 avgust..prvi porodjaj je prosao bez bolova bebac je bio jako lenj i morao je carski rez, ovoga puta osecam blage bolove danas skoro ceo dan zatezanje stomaka i bolove trticne kosti koji se spustaju u prepone,tako ceo dan,izvinjavam se na malo duzem postu mlada mama je u pitanju, s obzirom da je prvi proso bez ikakvih porodjajnih bolova ne znam Kako to izgleda pa vas molim za savet..unapred hvala :*

    ОдговориИзбриши
  67. 28nedelja sam malo mi je curnula plodova voda osecam blage bolove u ledjima,a sinoc sam imala jaci bol tokom noci.OTici cu kod ginekologa da li cu se ubrzo poroditi sta mislite,ja stvarno ne znam....

    ОдговориИзбриши
  68. Uskoro po drugi put postajem majka. Prvi porodjaj je bio jako težak, indukovan vaginalno, beba krupna... A od babice ni traga ni glasa... U toj najtežoj fazi sam počela da se poradjam uz urlike u pripremnoj sobi, nju je mrzelo i da pridje... Prijalo mi je da pročitam Vaše savete kroz koje se oseća zaista jedna ljudskost i briga za drugim bićem. Nadam se da ću imati više sreće sada, drugi put :)

    ОдговориИзбриши
  69. Svaka vam cast... meni je termin 1 feb.kada sam sve procitala mnoogooo mi je lakse ... Hvala vam...

    ОдговориИзбриши

  70. All my life I was focused on my education and career. Time flew fast! I realized that I had never found time to have a baby. And, it was time to look for a good Reproductive Medicine team. Dr.Obodo Fertility Spell in Mobile turned to be even better than what I was looking for. The whole process was handle so professionally that they managed to make me, a 50-year old woman pregnant.More about Fertility herbs and spell casting contact Dr. Obodo
    Whatsapp : +(234) 8155-425481
    E-mail : templeofanswer@hotmail.co.uk

    ОдговориИзбриши
  71. Hvala puno na ovako lijepim i jasnim savjetima.Kao prvorotkinji ako Bog da ce mi biti puno od pomoci i barem ce mi malo olaksati.

    ОдговориИзбриши